FANDOM

396px-Mcgonagall harrypotter

McGonagall

Template:Harry Potter karakteri bilgi kutusu

Minerva McGonagall (d. 1925), J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinden bir karakter. Serinin başında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nda müdür yardımcısı, Gryffindor Binası Müdürü ve Biçim değiştirme öğretmenidir. McGonagall Biçim değiştirme'yi sihrin en karmaşık ve zor dallarından biri olarak görür.

McGonagall'ın genellikle sıkı bir topuz yaptığı siyah saçları, açık yeşil cüppesi ve doğrucu bir bakışı vardır. Rowling'e göre karakter, hareketli bir yaşlı. McGonagall kedi haliyle uyum içersinde olan kare gözlükler giyer. Belli olan İskoç tarafı nedeniyle ekoseli paternlere karşı sempati duyar. Katı, öz konuşan, genellikle duygularını gizleyen Profesör McGonagall her şeye rağmen Hogwarts'taki öğrencilerin iyiliği, Gryffindor ve hatta Harry Potter için elinden geleni yapmıştır. McGonagall aynı zamanda Albus Dumbledore ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nın en sadık destekleyilerindendir. Bir Animagus olan Minerva McGonagall istediği zaman bir kediye dönüşebilmektedir.

McGonagall filmlerde Maggie Smith tarafından canlandırılmıştır.

Başlık yazısı Edit

Okuyucu, Minerva McGonagall'la ilk defa Felsefe Taşı'nın ilk bölümünde karşılaşır. Bu bölümde Numara 4 Privet Drive, Little Whinging'de Albus Dumbledore'la buluşan McGonagall'ın bir Animagus olduğu gösterilmiştir. Bu sahnede McGonagall'ın karakteri özetlenmiştir: anaç yanı (Dumbledore'un Harry Potter'ı bırakma planlarını duyunca endişelenir), sert yanı (Rubeus Hagrid de dahil birkaç insanı eleştirir) ve en önemlisi, zekası (bir Animagus olmak çok zordur ve bazen başarabilmek yıllar alır). McGonagall, Hogwarts'ta her yıl senenin başında yapılan Seçme'yi yönetendir. Bu seremoni sırasında öğrencilerden tam saygı bekler.

McGonagall Quidditch'le yakından ilgilidir. Gryffindor Binası'nın başkanı olarak binanın Quidditch takımının gelişmeleriyle ilgilenir. Birinci kitapta, Harry Potter'ın süpürge üstündeki ilk uçuşunu görünce birinci sınıf öğrencilerinin izni olmamasına rağmen Arayıcı olmasını öneren McGonagall'dır. Direkt yollardan olmasa da McGonagall Harry'ye davranışlarıyla yardım eder. Sert yüzünün yanında, gözlemlerinden emin olamadığında ya da duygu çokluğunda McGonagall, bazen duygu patlamalarını açığa vurur.

Harry Potter'a beşinci yılda Sihir Bakanlığı'nın Hogwarts'ın iletişim yollarını izlediğini söylediği gibi sık sık Harry'ye ipuçları verir. Bu zamanda Dolores Umbridge'i açıkça sevmeyen Hogwarts çalışanlarındandı. Umbridge, McGonagall'ın işlerine her karıştığında McGonagall buna hemen sert bir şekilde itiraz etmiştir. Umbridge'in müdüre görevi sırasında, McGonagall, hortlak Peeves'i bir avizenin vidasını gevşetirken görüp "Diğer tarafa doğru dönüyor" şeklinde tüyo vermiştir. Aynı zamanda Umbridge Hogwarts'tan ayrılırken Peeves'e onu dövmesi için bastonunu ödünç vermiştir.

McGonagall, Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nın bir üyesidir. Harry bu gerçeği, McGonagall onu Umbridge'i kızdırmaması konusunda uyardığında öğrenmiştir. Her şeye rağmen Minerva ve Dolores her zaman birbirinden nefret etmiştir. Minerva, Umbridge ve onun emrindeki kişilerin Hagrid'i haksızca götürmesine karşı koymaya çalışsa da bunun karşılığında dört tane sersemletme büyüsüne mağruz kalmıştır. St. Mungo Hastanesi'nden geldiğinde iyi olsa da bir süre, destek için baston kullanmıştır.

Albus Dumbledore'un Harry Potter ve Melez Prens adlı kitaptaki vefatı üzerine, okulun müdüreliğine gelmiştir.

Hogwarts büyücülük okulundaki müdürelik görevi oldukça kısa sürmüş ve görevini devraldığı yılın ertesinde Severus Snape'e bırakmıştır. Serinin son kitabında karaktere son bölümlerde yer verilmiştir. Harry Cruciatus Lanetini tam olarak sadece Amycus Carrow'a McGonagallın yüzüne tükürdüğü için yapmıştır. Son Hogwarts savaşında Harry, Hermione ve Ron'a büyük yardımları bulunmuştur. Lord Voldemort'un bir süreliğine de olsa okuldan uzak durmasını sağlayacak büyüler yapmıştır.

Oldukça bilgili ve yetenekli bir cadı olduğu bilinmektedir. En güçlü 3. büyücüdür.

İsminin kökü Edit

Karakterin adı, mitolojide bilgeliğin tanrıçası Minerva'dan gelmektedir. Soyadı ise ondokuzuncu yüzyılda yaşamış, İngiliz şiirinin genellikle en kötüsü olarak anılan William Topaz McGonagall'dan almıştır.

Template:Harry Potter Karakterleri

Kategori:Hogwarts öğretmenleri

ar:منيرفا مكجونجال bg:Минерва Макгонъгол br:Minerva McGonagall bs:Minerva McGonagall ca:Personal de Hogwarts#Minerva McGonagall cs:Bradavičtí zaměstnanci#Minerva McGonagallová da:Hogwarts' stab#Minerva McGonagall de:Figuren der Harry-Potter-Romane#Minerva McGonagall en:Hogwarts staff#Minerva McGonagall es:Minerva McGonagall et:Minerva McGonagall eu:Minerva McGonagall fr:Poudlard#Personnel he:מינרווה מקגונגל hr:Minerva McGonagall id:Minerva McGonagall is:Minerva McGonagall it:Minerva McGranitt ja:ミネルバ・マクゴナガル ko:미네르바 맥고나걸 lt:Hogvartso personalas#Minerva Makgonagal ms:Minerva McGonagall nl:Minerva Anderling no:Minerva McSnurp pl:Pracownicy Hogwartu#Minerwa McGonagall pt:Minerva McGonagall ro:Minerva McGonagall ru:Минерва Макгонагалл sh:Minerva McGonagall simple:Minerva McGonagall sk:Minerva McGonagallová sl:Minerva McHudurra sr:Минерва Макгонагал sv:Minerva McGonagall th:มิเนอร์ว่า มักกอนนากัล vi:Nhân viên Hogwarts#Minerva McGonagall zh:米奈娃·麥