FANDOM

James Potter fully coloured

James Potter

James Potter ve Lily Potter (önceden Evans) Harry Potter serisindeki kurgusal karakterler. Harry Potter'ın anne ve babasıdır.

James Potter Edit

{C Template:Harry Potter karakteri bilgi kutusu

{C James Potter (1960), safkan. 1971 yılında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na başladı. Hogwarts'da üç yakın arkadaş edindi. Bunlarla Çapulcular Grubunu kurdu. Bu Kişiler Sirius Black (Patiayak), Remus Lupin (Aylak), Peter Pettigrew (Kılkıyruk)'tı. Kendi lakabı ise Çatalak'tı. Sirius, Peter ve James Remus ile beraber olabilmek için animagusa dönüştüler. James'in animagusa dönüştüğünde aldığı şekil "çatalboynuzlu geyik"tir.

Hogwarts'da Gryffindor öğrencisiydi. Çok yetenekli ve zeki bir öğrenciydi. Kitaplarda da belirtildiği gibi sınıf başkanı olmasa da son yılında öğrenci başı olmuştur. Okul yıllarında Severus Snape'ten nefret ederdi. Bu nefreti karşılıksız değildi. Snape de James'den nefret ederdi. Bu nefretleri daha okullarındaki ilk yılda başlamıştı. James, Snape'ten nefret ettiği için onunla sık sık dalga geçerdi. Ve okulda ki tüm öğrencilerin içinde onu küçük düşürürdü. Bu küçük düşürmesinde en yakın arkadaşı Sirius Black'te ona yardım ederdi. Remus Lupin bu olaylara katılmasa da sınıf başkanı olmasına rağmen bu olayları engellemedi. Peter Pettigrew ise bu olayları izlemekten zevk alırdı. James Snape'e Sümsükus lakabını takmıştı. James ve Sirius okulun en çalışkan ve en yaramaz öğrencileriydi. James'in kardeşi gibi sevdiği Sirius'a güveni tamdı. Bu iki arkadaş en zorlu büyüleri bile öğrenci olmalarına karşı yapabiliyor ve bütün öğretmenleri şaşkına düşürüyordu. James kızlarla pek ilgilenir ve onlara gösteriş yapmayı severdi. Özellikle Lily Evans ile çok ilgilenirdi. Ancak Lily Evans ondan nefret ederdi. Okul sonrasında ise Lily Evans ile evlenmiş ve Harry Potter adlı bir çocukları olmuştur. Okulda Gryffindor Quidditch Takımında Kovalayıcı pozisyonunda oynardı. Çok iyi bir oyuncuydu. Bu yeteneği Harry Potter'a da geçmiştir. Okuldan sonra Lord Voldemort'a karşı olan Zümrüdüanka Yoldaşlığı'na katılmıştır. Voldemort'un elinden üç kez kaçmayı başarmıştır. Seherbaz olmasa da seherbaz sayılabilir. Voldemort'a karşı duran en ünlü ve güçlü büyücülerin başında gelir. Godric's Hollow adlı kasabada Lily Evans ile yaşamaya başlamışlardır. Ancak Voldemort'un peşlerinde olduğunu anlayınca kendilerini Fidelius büyüsü ile saklamıştır. James sır tutucularının Sirius olmasını ister; ama Sirius Peter sır tutucusu olursa bunun Voldemort'un kafasını karıştırcağını düşünür ve Sır Tutucuyu Peter yapar. Ancak Peter çift taraflı bir ajandır ve Voldemort'a Potterların kaldığı yeri söyler. Lord Voldemort buraya gelir ve ilk önce James'i öldürür. Ondan sonra Lily'i öldürür. Ve Harry'i öldürmeye kalkar. Ancak Lily Potter ölmeden önce hayatını feda ederek yaptığı sevgi büyüsüyle Harry'e Voldomert'un dokunmasını engellemiş, bu nedenle ölümcül Avada Kedavra laneti geri tepmiştir. James Potter,Harry Potterın içinde sevgi olarak yaşamaktadır. Ve bu sevgi Harry'nin Patronus Büyüsünün Çatal Boynuzlu Geyik şeklini almasıyla da anlaşılır.

Lily Potter Edit

Lily Potter
{C

Lily Potter, Harry Potter'in annesidir ve ölmeden önce Harry için cesurca hayatını feda ederek Harry'ye Lord Voldemort'a karşı sihirli bir koruma sağlamıştır. James'in eşidir ve Hogwarts'ta iken tanışmışlardır. Başta birbirlerinden nefret etmelerine rağmen James, kibirini bir yana bırakınca 7. sınıfta çıkmaya başlamış ve okul bittikten 2 yıl sonra evlenmişlerdir. Herkesin Harry'yi gördüğünde dediği bir cümleden ("Gözlerin aynı anneninkiler gibi") yola çıkarak gözlerinin çok güzel olduğunu ve 6. kitaptan anladığımız kadar İksir dersinde çok yetenekli olduğu kesin olarak bildiklerimiz arasındadır. Okuldayken Horace Slughorn'un gözdesi, son derece yenetekli ve mugglelardan doğmadır. Bu yönünden ve başka yönlerinden Hermione Granger'a benzemektedir.

{C Onun bir cadı olduğunu çocukken Severus Snape keşfetmiştir. Ayrıca Snape ömrünün sonuna kadar Lily'e aşık kalmış (Lily'nin patronusu Gümüş Maral'dır ve çok güçlü duygular sonucunda patronus bir çeşit trans'a uğrayıp değişebilir. Severus Snape'in patronusu da Lily'e olan aşkından Kartal iken Gümüş Maral olmuştur) ve Harry'i korumaya yemin etmiştir. Snape'in ölüm yiyen olmaktan vazgeçme sebebi de Lily'nin öldürülmesidir.

{C Lily büyülü güçleri yüzünden ablası Petunia tarafından sürekli kıskanılmış ve dışlanmıştır.

Aile Ağacı Edit

Template:HarryPotterSoyAğacı {C Template:Harry Potter Karakterleri

{C Kategori:Harry Potter karakterleri