FANDOM

JKRowlingPA 468x461

J.K Rowling

Joanne "Jo" Rowling veya bilinen adıyla J. K. Rowling (d. 31 Temmuz 1965, İngiltere), Harry Potter fantastik bilim kurgu serisinin yazarı olarak tanınmış İngiliz yazardır. Kathleen, kendisine verilen bir ad olmamasına rağmen, büyük annesinin onuruna bu adı almıştır.

Biyografi Edit

Rowling 31 Temmuz 1965'te Chipping Sodburry, İngiltere'de doğdu. Ailesiyle birlikte Bristol'e, daha sonra da Chepstow'a taşındı. Liseyi Wyedean Comprehensive'de okudu. Exeter Üniversitesi'nde, bir yıllık Fransa'da okuma da dahil olmak üzere, Fransızca ve klasik edebiyatlar okuduktan sonra Londra'ya yerleşerek araştırmacı ve çift dilli bir sekreter olarak Amnesty International'de çalışmaya başladı. İlk Eserini "tavşan" adlı kitapla 6 yaşındayken yayınlamıştır. Ama onun hayatını değiştiren eseri Harry Potter'dir.

İsmini "J. K. Rowling" olarak kullanmasının sebebi, ilk kitabın yayımcısı Blommsbury'in korkusudur. Blommsbury; genç erkeklerin, kitabın yazarının kadın olduğunu öğrendiklerinde, kitabı okumamak istemesinler diye ismini erkek ismine benzetmek için "J. K. Rowling" şeklinde kullandı. Küçükken herkes onu "Jo" diye çağırırdı sadece birisi ona çok kızgınken "Joanne" derdi.

Bu sırada, Rowling'in aklında büyücülük okulunda okuyan bir çocuğun hikâyesi vardı. Rowling, 4 saat rötarlı bir Manchester-Londra tren yolculuğu sırasında bu hikâye üzerinde yoğunlaştı ve yolculuk sonunda Harry Potter ve Felsefe Taşı kitabının temel hikâyesi ve karakterleri aklının bir köşesinde duruyordu. Rowling, öğle aralarında hikâyeyi kağıda dökmeye başladı.

Rowling daha sonra Portekiz'e taşınarak burada İngilizce öğretmenliği yapmaya başladı. 16 Ekim 1992'de Portekizli televizyon gazetecisi Jorge Arantes'le evlendi ve 27 Temmuz 1993'te ilk çocuğu Jessica Rowling Arantes'i dünyaya getirdi. Çift 1995 yılında ayrıldı.

Aralık 1994'te Rowling ve kızı, kız kardeşine daha yakın olmak için Edinburgh'a taşındı. Tek geçim kaynağı işsizlik maaşı olan Rowling, ilk kitabını burada şimdi bir Çin lokantası olan Nicolson's Café'de tamamladı. Rowling aynı zamanda Edinburgh Üniversitesi'nde bir yıllık bir yüksek lisans diploması için okudu ve 1996 yılında buradan mezun oldu...

Rowling'in Harry Potter serisi tüm dünyada 400 milyon kopya satarak hem kitabı hem de yazarını büyük bir üne kavuşturdu. Eser, çocukların gözünden alabildiğine engin bir hayal dünyasına seslendiğinden son derece büyük bir ilgiyle okundu ve bir anda çok satan kitapların en başına yükseldi. doğal olarak yazar Rowling' de kitaptan edindiği 1 milyar doları aşan servetiyle bir kitap yazarak dolar milyarderliğine çıkan ilk kişi oldu ve Rowling aynı zamanda İngiltere'nin en zengin kadını ünvanını elde etti.

Rowling'in kitaplarından edindiği büyük başarısının yanında aile yaşantısı da her zaman istediği düzeyde. 26 Aralık 2001'de Rowling, Pertshire'daki evinde küçük bir törenle Neil Murray adında bir doktorla evlendi. Rowling, 23 Mart 2003'te David Gordon Rowling Murray adını verdiği ikinci çocuğunu dünyaya getirdi. Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı kitabını kocası Niel'la çocukları Jessica ve David'e ithaf etti. 23 Ocak 2005'te Rowling, Mackenzie Jean Rowling Murray adını verdiği üçüncü çocuğunu dünyaya getirerek üç çocuk sahibi olma hayalini gerçekleştirdi. Rowling, Harry Potter serisinin altıncı kitabı Harry Potter ve Melez Prens adlı kitabı kızı Mackenzie'ye ithaf etti.

Dış bağlantılar Edit

Template:Portal Template:Portal

Kategori:1965 doğumlular Kategori:İngiliz yazarlar Kategori:İngiliz Hıristiyanlar Kategori:Hugo Ödülü alan yazarlar Kategori:Harry Potter Kategori:Edinburgh Üniversitesi mezunları Kategori:Britanyalı Hıristiyanlar Kategori:Hıristiyan yazarlar Kategori:İngiliz romancılar Kategori:İngiliz sosyalistler Kategori:Légion d'honneur sahipleri Kategori:Yaşayan insanlar

Template:Link SM Template:Link SM Template:Link SM Template:Link SM Template:Link KM

am:ጆዋን ሮውሊንግ ar:ج. ك. رولينج ast:Joanne Kathleen Rowling az:Coan Roulinq bat-smg:J. K. Rowling bcl:J.K. Rowling be:Джаан Роўлінг bg:Джоан Роулинг bn:জে কে রাউলিং br:J. K. Rowling bs:Joanne Kathleen Rowling ca:Joanne Rowling cs:Joanne Rowlingová cy:J. K. Rowling da:J.K. Rowling de:Joanne K. Rowling el:Τζ. Κ. Ρόουλινγκ en:J. K. Rowling eo:J. K. Rowling es:J. K. Rowling et:J. K. Rowling eu:J. K. Rowling ext:J. K. Rowling fa:جی.کی. رولینگ fi:J. K. Rowling fo:J.K. Rowling fr:J. K. Rowling fy:Joanne Rowling ga:J. K. Rowling gl:J. K. Rowling he:ג'יי קיי רולינג hi:जे. के. रोलिंग hr:Joanne Kathleen Rowling hu:Joanne Kathleen Rowling hy:Ջոան Ռոուլինգ ia:J. K. Rowling id:J.K. Rowling ilo:J. K. Rowling io:J. K. Rowling is:J. K. Rowling it:J. K. Rowling ja:J・K・ローリング jv:Joanne Kathleen Rowling ka:ჯოან როულინგი ko:J. K. 롤링 la:Ioanna Rowling lb:Joanne K. Rowling lt:J. K. Rowling lv:Dž. K. Roulinga mk:Џ. К. Роулинг ml:ജെ.കെ. റൗളിംഗ് mn:Жоанна Роулинг mr:जे.के. रोलिंग ms:Joanne Kathleen Rowling mt:J.K. Rowling nah:J. K. Rowling nl:Joanne Rowling nn:J.K. Rowling no:J.K. Rowling oc:J.K. Rowling pl:J. K. Rowling pt:J. K. Rowling qu:Joanne K. Rowling ro:J. K. Rowling ru:Роулинг, Джоан scn:J. K. Rowling sco:J. K. Rowling se:J.K. Rowling sh:J. K. Rowling simple:J. K. Rowling sk:Joanne Rowlingová sl:J. K. Rowling sq:Joanne K. Rowling sr:Џ. К. Роулинг sv:J.K. Rowling ta:ஜே. கே. ரௌலிங் tg:Ҷоан Роулинг th:เจ. เค. โรว์ลิง tl:J.K. Rowling tt:Джоан Роулинг ug:روۋلىڭ uk:Джоан Роулінг vec:Joanne Kathleen Rowling vi:J. K. Rowling yi:י. ק. ראלינג zh:J·K·罗琳 zh-min-nan:J. K. Rowling